دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1400 - 13:29
عبدالمجید خشنود در گفت وگو با آنا مطرح کرد:

لزوم توجه داوطلبان به اشتغال در انتخاب رشته 

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اظهارکرد: یکی از مهم ترین نکات در زبان انتخاب رشته داوطلبان، بحث علاقه مندی است. 
کد خبر : 599648
عبدالمجید خشنود



عبدالمجید خشنود عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت و گو با آنا درباره توصیه هایی به داوطلبان بر مبنای انتخاب رشته آگاهانه اظهارکرد: یکی از مهم ترین نکات در زبان انتخاب رشته داوطلبان، بحث علاقه مندی است.


وی افزود: علاقه مندی تعریف مشخصی دارد و برخی اوقات آن را اشتباه بکار می بریم و به صورت کوتاه مدت به آن نگاه می کنیم.


خشنود تصریح کرد: داوطلبان برای انتخاب رشته باید آگاهی وسیعی از تمامی رشته های دانشگاهی داشته باشند و علاقه مندی شخصی خود را متوجه شوند.


عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: بعد از اولویت داشتن علاقه به انتخاب رشته، بحث «بازار کار» مورد توجه قرار می گیرد که داوطلبان بایستی با در نظر گرفتن آن اهمیت جامعه را برای چند سال آینده در حوزه کاری بسنجند تا بتوانند بر اساس نیاز بازار کار انتخاب رشته کنند.


خشنود گفت: آینده کاری در انتخاب رشته بسیار موثر است و داوطلبان باید تمام مشاغل را ارزیابی کنند و یکی از بهترین مشاوره ای افراد به متقاضیان در بحث انتخاب رشته این است که پیش بینی کنند که کشور در سال های آینده به چه مشاغلی نیاز دارند. خیلی از مشاوران به صورت درون دانشگاهی مشورت می دهند، یعنی بحث علاقه را مدنظر قرار می دهند در صورتی که اشتغال مناسب است تا داوطلبان بتوانند متناسب با آن انتخاب رشته کنند.


او اضافه کرد: نیازمندی ها در کنار علاقه مندی معیاری است برای انتخاب رشته درست که داوطلبان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته